Selecteer een pagina

Ontspanning en meditatie

Meditatieve, ontspannende bewegingsvormen zoals yoga, qigong en tai chi staan bekend om hun helend effect op lichaam en geest. 

Naast de overeenkomsten zijn er ook verschillen. Sommige vormen hebben hun herkomst in de krijgskunst en worden vooral staande uitgeoefend. Anderen kennen (vooral) zittende of liggende oefeningen. Ook is de ene vorm lichamelijk inspannender dan de andere.

Vindt u het lastig een keuze te maken? Het is bij verschllende organisaties mogelijk om een proefles te volgen.

 

Balance Fit

Verschillende oefeningen gericht op kracht en souplesse.

Engelse meditatiecursus

Iedere derde zondagochtend van de maand kunt u de beginnerscursus: Shamatha en mededogen in het Engels volgen.

Hatha Yoga

Op vrijdag kunt u meedoen met Hatha yoga.

Hatha yoga

Yoga helpt om lichaam en geest weer in balans te brengen. De meest bekende vorm van Yoga is Hatha Yoga, de meer fysieke vorm van yoga.

Mindfulness

De Mindfulness Based Stress Reduction Training (MBSR) bestaat uit 8 lessen. Iedere bijeenkomst heeft een thema zoals grenzen verkennen, stress bewust worden, de automatische piloot loslaten.

Mindfulness en yoga

De lessen Mindfulness en Yoga zijn erop gericht ontspanning, kalmte en aandacht te vinden in uzelf en dit te onderhouden.

Ontspanningsoefeningen

Wilt u zich beter leren ontspannen? Kom dan op woensdagmiddag meedoen met de oefeningen..

Qi-Gong

Qi-Gong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust..

Qigong voor gevorderden

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. T’ai Chi en QiGong zijn verwant.

Qigong voor gevorderden

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. T’ai Chi en QiGong zijn verwant.

Senioren yoga

Met yoga worden de vitale krachten van het lichaam in balans gebracht.

Seniorenyoga

Bewegen op een bewuste, verantwoorde en ontspannen manier.

Seniorenyoga

Bewegen op een bewuste, verantwoorde en ontspannen manier.

Stoelyoga

Komt u ook bewegen en ontspannen vanuit uw stoel?

Stoelyoga

Komt u ook bewegen en ontspannen vanuit uw stoel?

Stoelyoga

Kunt u niet lang staan en is meedoen aan yoga daardoor lastig? Dan is stoelyoga iets voor u.

Stoelyoga

Kunt u niet lang staan en is meedoen aan yoga daardoor lastig? Dan is stoelyoga iets voor u.

Stoelyoga

Bewegen en ontspannen vanuit uw stoel.

Stoelyoga

Op vrijdag kunt u meedoen met stoelyoga.

Stoelyoga

Stoelyoga is yoga aangepast aan mensen die niet lang kunnen staan. Doet u mee?

Stoelyoga

Yoga zonder gecompliceerde en complexe oefeningen.

Stoelyoga

Bij ANBO geeft Monique online stoelyoga voor ouderen. Als u zich inschrijft voor de lessen krijgt u video's toegestuurd waaraan u thuis mee kunt doen.

Stok Qigong

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. T’ai Chi en QiGong zijn verwant.

Tai Chi

Bij de Kin San Tai Chi Academie beginnen we met het aanleren van de basisbewegingen en houdingen van de Tai Chi set.

Tai Chi

Tai Chi versterkt uw spieren en helpt bij het behouden van uw lichamelijke balans.

Tai Chi

Tai Chi versterkt uw spieren en helpt bij het behouden van uw lichamelijke balans.

Tai Chi

Tai Chi versterkt uw spieren en helpt bij het behouden van uw lichamelijke balans.

Tai Chi

Tai Chi is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust.

Tai Chi

Tai Chi benadrukt de ontwikkeling van ontspanning en kalmte in plaats van kracht.

Tai Chi

Bevorder uw lichamelijke gezondheid en geestelijke rust.

Tai Chi

Tai Chi benadrukt de ontwikkeling van ontspanning en kalmte in plaats van kracht.

Tai Chi

Een eeuwenoude bewegingskunst voor lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust.

Tai Chi 2 en 3

Tai Chi is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust.

Tai Chi Chuan

Blijf soepel en leer te ontspannen bij de lessen tai Chi Chuang.

Tai Chi niveau 4

Tai Chi is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust..

Tai chi

Door tai chi tao ben u bewust van uw ademhaling, beweging en wordt u rustiger.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Breng geest en lichaam in balans met yoga.

Yoga

Wilt u yoga volgen, nieuwe energie vinden en inspiratie opdoen? Doe mee.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen maken u fitter en flexibeler.

Yoga

Ontdek de positieve uitwerking van yoga op lichaam en geest.

Yoga

Yoga bestaat uit een reeks oefeningen bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen. In de Mallemok zijn op maandag 2 yoga groepen.

Yoga

De yogaposes maken uw lichaam sterker en flexibeler, u blijft langer fit.

Yoga

Neemt de uitdaging aan en leer nieuwe yogaposes.

Yoga

Yoga oefeningen helpen u fit en flexibel te blijven.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Ontdek dat yoga meer is dan in kleermakerszit zitten.

Yoga

Ontdek dat yoga meer is dan in kleermakerszit zitten.

Yoga

Yoga oefeningen brengen geest en lichaam in balans.

Yoga

Door yoga wordt uw lichaam soepeler en leniger.

Yoga

Ontdek dat u door yoga oefeningen fitter en flexibeler wordt.

Yoga

Yoga bestaat uit een reeks oefeningen bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga is een systeem van oefeningen om beheersing te verkrijgen over de geest en het lichaam.

Yoga Fit

Yoga oefeningen maken u fitter en flexibeler.

Yoga Soft Yin

Kent u taoïstische yoga al? Deze vorm van yoga ligt op het snijvlak van heelkunst en krijgskunst.

Yogalessen 55+

Yogalessen volgens de Iyengar Yoga benadering voor 55+ worden 3 keer per week gegeven.

Zen meditatie

Bij zen meditatie kiest u ervoor om dat wat zich aandient onder ogen te zien terwijl u gedurende kortere of langere tijd stil zit en ademt.

    Aantal per pagina: