Selecteer een pagina

Ontspanning en meditatie

Meditatieve, ontspannende bewegingsvormen zoals yoga, qigong en tai chi staan bekend om hun helend effect op lichaam en geest. 

Naast de overeenkomsten zijn er ook verschillen. Sommige vormen hebben hun herkomst in de krijgskunst en worden vooral staande uitgeoefend. Anderen kennen (vooral) zittende of liggende oefeningen. Ook is de ene vorm lichamelijk inspannender dan de andere.

Vindt u het lastig een keuze te maken? Het is bij verschllende organisaties mogelijk om een proefles te volgen.

 

Balance Fit

Verschillende oefeningen gericht op kracht en souplesse.

Hatha Yoga

Op vrijdag kunt u meedoen met Hatha yoga.

Hatha yoga

Met yoga worden de vitale krachten van het lichaam in balans gebracht.

Hatha yoga

Yoga helpt om lichaam en geest weer in balans te brengen. De meest bekende vorm van Yoga is Hatha Yoga, de meer fysieke vorm van yoga.

Introductiecursus Tai Chi

Golden Flower geeft regelmatig introductie cursussen Tai Chi van 10 lessen. Na de introductielessen gaat de groep door als Beginners.

Meditatiecirkel

Heeft u behoefte aan ontspanning, neem dan deel aan de meditatiecirkel.

Mindfulness

De Mindfulness Based Stress Reduction Training (MBSR) bestaat uit 8 lessen. Iedere bijeenkomst heeft een thema zoals grenzen verkennen, stress bewust worden, de automatische piloot loslaten.

Mindfulness en yoga

De lessen Mindfulness en Yoga zijn erop gericht ontspanning, kalmte en aandacht te vinden in uzelf en dit te onderhouden.

Ontspanningsoefeningen

Wilt u zich beter leren ontspannen? Kom dan op woensdagmiddag meedoen met de oefeningen..

Qigong

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. QiGong is verwant aan TI Chi.

Qigong voor gevorderden

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. T’ai Chi en QiGong zijn verwant.

Qigong voor gevorderden

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. T’ai Chi en QiGong zijn verwant.

Senioren yoga

Met yoga worden de vitale krachten van het lichaam in balans gebracht.

Seniorenyoga

Bewegen op een bewuste, verantwoorde en ontspannen manier.

Stoelyoga

Kunt u niet lang staan en is meedoen aan yoga daardoor lastig? Dan is stoelyoga iets voor u.

Stoelyoga

Bewegen en ontspannen vanuit uw stoel.

Stoelyoga

Op vrijdag kunt u meedoen met stoelyoga.

Stoelyoga

Stoelyoga is yoga aangepast aan mensen die niet lang kunnen staan. Doet u mee?

Stoelyoga

Yoga zonder gecompliceerde en complexe oefeningen.

Stoelyoga

Bij ANBO geeft Monique online stoelyoga voor ouderen. Als u zich inschrijft voor de lessen krijgt u video's toegestuurd waaraan u thuis mee kunt doen.

Stoelyoga

Stoelyoga is yoga aangepast aan mensen die niet lang kunnen staan. Iedereen kan meedoen.

Stoelyoga

Stoelyoga is yoga aangepast aan mensen die niet lang kunnen staan. Iedereen kan meedoen.

Stoelyoga

Kunt u niet lang staan en is meedoen aan yoga daardoor lastig? Dan is stoelyoga iets voor u.

Stok Qigong

Qigong is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust. T’ai Chi en QiGong zijn verwant.

Tai Chi

Tai Chi is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust.

Tai Chi

Tai Chi benadrukt de ontwikkeling van ontspanning en kalmte in plaats van kracht.

Tai Chi

Bevorder uw lichamelijke gezondheid en geestelijke rust.

Tai Chi

Tai Chi benadrukt de ontwikkeling van ontspanning en kalmte in plaats van kracht.

Tai Chi

Tai Chi versterkt uw spieren en helpt bij het behouden van uw lichamelijke balans.

Tai Chi

Tai Chi versterkt uw spieren en helpt bij het behouden van uw lichamelijke balans.

Tai Chi

Tai Chi versterkt uw spieren en helpt bij het behouden van uw lichamelijke balans.

Tai Chi

Een eeuwenoude bewegingskunst voor lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust.

Tai Chi 1 en 2

Tai Chi is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust..

Tai Chi 3

Tai Chi is een eeuwenoude bewegingskunst ter bevordering van de lichamelijke gezondheid en de geestelijke rust..

Tai Chi Chuan

Blijf soepel en leer te ontspannen bij de lessen tai Chi Chuang.

Tai Chi voor (half)gevorderden

In de lessen Tai Chi voor (half)gevorderden wordt met de basis kennis één of meerdere gevorderde vormen geleerd van Tai Chi.

Tai Chi voor (half)gevorderden

In de lessen Tai Chi voor (half)gevorderden wordt met de basis kennis één of meerdere gevorderde vormen geleerd van Tai Chi.

Tai chi

Door tai chi tao ben u bewust van uw ademhaling, beweging en wordt u rustiger.

Yin yang yoga

In Het Kalhuis kunt u verschillende vormen van yoga beoefenen.

Yoga

Iedereen kan aan yoga doen, ook als het lichaam niet zo soepel is. U hoeft tijdens de oefeningen nooit verder te gaan dan u kan.

Yoga

Iedereen kan aan yoga doen, ook als het lichaam niet zo soepel is. U hoeft tijdens de oefeningen nooit verder te gaan dan u kan.

Yoga

Ontdek de positieve uitwerking van yoga op lichaam en geest.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga bestaat uit een reeks oefeningen bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen. In de Mallemok zijn op maandag 2 yoga groepen.

Yoga

De yogaposes maken uw lichaam sterker en flexibeler, u blijft langer fit.

Yoga

Neemt de uitdaging aan en leer nieuwe yogaposes.

Yoga

Yoga oefeningen helpen u fit en flexibel te blijven.

Yoga

Wilt u yoga volgen, nieuwe energie vinden en inspiratie opdoen? Doe mee.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga oefeningen zijn bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Ontdek dat yoga meer is dan in kleermakerszit zitten.

Yoga

Ontdek dat yoga meer is dan in kleermakerszit zitten.

Yoga

Yoga oefeningen brengen geest en lichaam in balans.

Yoga

Door yoga wordt uw lichaam soepeler en leniger.

Yoga

Breng geest en lichaam in balans met yoga.

Yoga

Ontdek dat u door yoga oefeningen fitter en flexibeler wordt.

Yoga

Yoga oefeningen maken u fitter en flexibeler.

Yoga

Yoga oefeningen maken u fitter en flexibeler.

Yoga

Yoga bestaat uit een reeks oefeningen bedoeld om geest en lichaam in balans te brengen.

Yoga

Yoga is een systeem van oefeningen om beheersing te verkrijgen over de geest en het lichaam.

Yoga

Ontdek de rustgevende uitwerking van yoga

Yoga Fit

Yoga oefeningen maken u fitter en flexibeler.

Yoga Soft Yin

Kent u taoïstische yoga al? Deze vorm van yoga ligt op het snijvlak van heelkunst en krijgskunst.

Yoga TV

Op yoga tv staan meer dan 250 yogalessen voor beginners en gevorderden. U volgt de lessen via uw smartphone, tablet of computer. 

Yogadance

Op exotische muziek wordt gewerkt aan conditie, spierversteviging en beweeglijkheid.

Yogagroep

In Centrum Octopus in de Schilderswijk kunt u op vrijdag meedoen met yoga.

Yogagroep

In Centrum Octopus in de Schilderswijk kunt u op vrijdag meedoen met yoga.

Yogalessen 55+

Yogalessen volgens de Iyengar Yoga benadering voor 55+ worden 3 keer per week gegeven.

Zen meditatie

Bij zen meditatie kiest u ervoor om dat wat zich aandient onder ogen te zien terwijl u gedurende kortere of langere tijd stil zit en ademt.

    Aantal per pagina: