Selecteer een pagina

Luister- en hulplijnen

Iedereen heeft wel eens behoefte aan een luisterend oor, een goed gesprek of advies. Het kan gaan over verdriet, verlies, zorgen, eenzaamheid of iets anders. 

Maar soms is het moeilijk om uw verhaal te vertellen aan de mensen om u heen. Misschien is het te pijnlijk of te privé. Dan kunt u bellen of chatten met speciale hulp- en luisterlijnen. 

De medewerkers van telefonische en online hulplijnen geven informatie, advies of ondersteuning, of luisteren gewoon naar uw verhaal. U kunt anoniem contact opnemen.

Dementielijn

Wilt u persoonlijk iemand spreken over het omgaan met dementie? Bel dan de DementieLijn (voorheen de Alzheimertelefoon).

Een luisterend oor

Uw verhaal kunt u kwijt bij De Luisterlijn, dag en nacht, het hele jaar door.

Harteraadlijn

Heeft u vragen over het leven met een hart- en vaataandoening of maakt u zich zorgen? De Harteraadgevers staan voor u klaar bij de Harteraadlijn.

Hoofdpijnlijn

Een dringende vraag? Behoefte aan een luisterend oor? Bel de Hoofdpijnlijn.

Hulp na een ingrijpende gebeurtenis

Na een ingrijpende gebeurtenis kunt u altijd terecht bij Slachtofferhulp Nederland. Wij bieden emotionele hulp, begeleiden u in het strafproces en helpen u bij uw schadevergoeding.

Hulplijn als je online lastig wordt gevallen

Heb je te maken met vervelend gedrag van anderen op sociale media? Bij Helpwanted .nl kan je hulp krijgen als je online wordt lastig gevallen. Bijvoorbeeld bij sextortion, cyberpesten, doxing of cyberstalking.

Rouwinformatie.nl

Bij rouwinformatie.nl vindt u online informatie over rouw op één plek

Rouwsteun

Met Rouwsteun kunt u gesprekken met een van onze vrijwilligers aanvragen. U kunt ook bellen met de rouwtelefoon.

Zorg en dienstverlening na uitzending

Wanneer u als gevolg van een militaire uitzending of na een dienstongeval (blijvend) zorg nodig heeft, is het Veteranenloket er voor u en natuurlijk ook voor uw thuisfront.

    Aantal per pagina: